نمایشگاه تخصصی مجازی
بهداشت ، ایمنی ، محیط زیست و انرژی

شرکت فناور آتی سلامت محیط و کارپویا (باماHSE)

شرکت فناور آتی سلامت محیط و کارپویا (باماHSE)، دارای مجوز برگزاری دوره های آموزشی از مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه ای کشور، مجوز کانون تبلیغات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجوز فناوری تحت حمایت پارک علم و فناوری یزد می باشد.

حامیان


نمایشگاه مجازی HSE باما، از سال 1397 با هدف کلی ارتقای فرهنگ ایمنی و HSE، کاهش حوادث و ارتقای سلامت، توانمندسازی و مهارت افزایی دانشجویان و ایجاد ارتباط بین واحدهای درسی و کسب و کارهای مرتبط رشته های دانشگاهی مرتبط با HSE، ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی با نگاه مسئولیت اجتماعی راه اندازی شده است. نمایشگاه مجازی HSE باما، توسط تیمی به سرپرستی آقای دکتر محمد تقی قانعیان استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی یزد، مطرح و در قالب شرکت فناور آتی سلامت محیط و کار پویا، فعالیت خود را در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی یزد و تحت حمایت پارک علم و فناوری یزد آغاز نمود. نمایشگاه مجازی HSE باما، از طریق وب سایت (www.bamahse.com) در دسترس عموم است. شرکت آتی سلامت محیط و کار پویا، صاحب امتیاز نمایشگاه مجازی باماHSE، دارای مجوز برگزاری دوره های آموزشی ایمنی از مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در حوزه معرفی کسب و کارها دارای مجوز کانون تبلیغات از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهت آموزش های مهارتی دارای مجوز آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد از سازمان آموزش فنی و حرفه ای در حیطه ایمنی و بهداشت است.

فعالیت نمایشگاه مجازی HSE باما در کارگروهی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و با عنایت به نامه 99/5825/ش مورخ 1399/5/1، دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی، فعالیت نمایشگاه مجازی باما HSE، همراستا با سیاست های اشتغال دانش آموختگان است. نمایشگاه مجازی باما HSE در 15 مرداد 1398 در شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی در استانداری یزد رونمایی و در اولین رویداد ملی الگوها و راهکارهای نوین همکاری دانشگاه با صنعت و جامعه که در آذر 1398 توسط وزارت علوم برگزار گردید، نمایشگاه مجازی باما به عنوان ایده برتر انتخاب شد.

مهمترین اهداف نمایشگاه مجازی HSE باما عبارتند از:

  • کمک به ارتقای فرهنگ ایمنی و HSE، انجام کار ایمن، ارتقای سلامت، کاهش حوادث و بیماری های شغلی
  • تسهیل در رفع نیازهای حوزه ایمنی و HSE با ایجاد بانک اطلاعات جامع (نمایشگاه مجازی) کلیه کسب و کارهای ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی
  • توسعه اقتصاد دانش بنیان و رونق تولید ملی
  • کمک به دانش آموزان جهت انتخاب دقیق تر رشته تحصیلی دانشگاهی در کنکور
  • توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی با رویکرد طرح کاد پلاس
  • تعامل علم و کار، ارتباط دانشگاه با صنعت و حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم

در راستای تحقق اهداف فوق، فعالیت های نمایشگاه مجازی باما HSE عبارتند از:

دوره های آموزشی آنلاین غالباً رایگان نمایشگاه مجازی باما:

دوره های آموزشی نمایشگاه مجازی باما در دسته بندی های مختلف مرتبط باHSE، ایمنی، بهداشت، محیط زیست، مدیریت بحران، انرژی، کارآفرینی، مهارت های نرم و ... برگزار می گردد. این دوره های آموزشی با مشارکت متخصصین و کارشناسان خیرخواه و نیک اندیش در نمایشگاه مجازی باماHSE بصورت غالباً رایگان برگزار شده است. دوره های آموزشی وسایل حفاظت فردی- استانداردهای آزمون و کاربرد آنها در کاهش حوادث و بیماریهای شغلی، استراتژی ارزیابی ارگونومی در صنعت، واکنش در شرایط اضطراری، مدیریت تغذیه کارگران در صنایع، مدیریت عملیات HazMat، آموزش کار با تجهیزات و روش سنجش آلاینده های محیط کار، ایمنی برق، کار در ارتفاع، ایمنی لیفتراک، آشنایی با استاندارد سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی بر اساس استاندارد ISO45001:2018 ، ایمنی مواد شیمیایی، ایمنی مایعات قابل اشتعال/احتراق، هیدرولیک آتش نشانی برای آتش نشانان، ارزیابی ریسک دستگاه های صنعتی، تجزیه و تحلیل حوادث، ایمنی در صنایع فلزی، مدیریت ایمنی فرایند، مبانی عملیات های آتش نشانی، آشنایی با سیستم های اعلام و اطفای حریق دستی و اتوماتیک، علت یابی حریق، آشنایی با نحوه کاهش و مدیریت پسماند، مدیریت مخاطرات مواد شیمیایی، بیماری هاری و اهمیت حیوان گزیدگی در صنعت، حال خوب، اخلاق حرفه ای، طرح ریزی پیش از حادثه، نکات کاربردی پیشگیری از حوادث، اهمیت مثبت اندیشی در کسب و کار موفق، اصول کمک های اولیه، کاربرد ارگونومی در طراحی و کار با ابزارهای دستی، اهمیت دیدن و دیده شدن در کاهش حوادث ترافیکی و ...  از جمله دوره های برگزار شده توسط نمایشگاه مجازی باما HSE است. به علاوه فیلم دوره های برگزار شده، ضبط، ویرایش و در سامانه نمایشگاه مجازی باما HSE بارگذاری شده که غالباً بصورت رایگان در دسترس عموم است. علاوه بر  دوره های آموزشی فوق، نظر به اینکه توانمندسازی و مهارت افزایی دانشجویان جزو اهداف نمایشگاه مجازی باما می باشد، لذا دوره های آموزشی رایگان مهارت های نرم، مهارت های زندگی، کارآفرینی، خلاقیت، نوآوری و ایده پردازی نیز در نمایشگاه مجازی باما برگزار و غالباً فیلم این دوره ها نیز بصورت رایگان (www.bamahse.com/workshops) در دسترس عموم قرار دارد.

اعطای غرفه مجازی دائماً رایگان نمایشگاه مجازی به کلیه شرکت ها، فروشگاه ها، انجمن ها و کانون های صنفی و علمی، سازمان های مردم نهاد و اشخاص حقیقی فعال در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE):

در نمایشگاه مجازی باماHSE یک غرفه مجازی با پیج دائماً رایگان در اختیار کلیه شرکت ها، کارخانجات، فروشگاه ها، مراکز، آموزشگاه ها، رسانه ها، انجمن ها و کانون های صنفی، انجمن های علمی، سازمان های نظام مهندسی، سازمان های مردم نهاد (NGO) و اشخاص فعال در حوزه ایمنی، بهداشت، محیط زیست، HSE قرار می گیرد. دسترسی به این بانک اطلاعات جامع برای صنایع، معادن و جامعه ارزشمند بوده و می تواند به تسهیل در تأمین کالا و خدمات حوزه ایمنی و بهداشت منجر شود. به علاوه کسب و کارهایی که بطور رایگان در حدود 100 گروه مختلف در نمایشگاه مجازی باما معرفی می گردند، به نحوی کاربرد واحدهای درسی دانشجویان رشته های مختلف مرتبط با ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی است. لذا در نمایشگاه مجازی باما اعقاد ما بر این است که دانشجویان باید با کسب و کارهای مرتبط با واحدهای درسی خود آشنا و با آنها در ارتباط باشند.

طرح کاد پلاس، توانمندسازی و مهارت افزایی دانشجویان در نمایشگاه مجازی باما:

هدف طرح کاد پلاس (www.tarhekadplus.com) به عنوان یکی از برنامه های نمایشگاه مجازی باماHSE، ایجاد تعامل بین واحدهای درسی گذرانده شده در دوران تحصیلات دانشجویی و شرکت­ها و مشاغلی است که در سطح کشور در حال فعالیت می­باشند. در حال حاضر دانشجویان 110 رشته دانشگاهی مرتبط با ایمنی و بهداشت، از مقطع کاردانی تا دکتری می توانند با کسب و کارهای مرتبط با واحدهای درسی خود در سامانه باماHSE آشنا شوند. در راستای توانمندسازی این دانشجویان، ابزاری با عنوان  پرونده خلاقیت نیز تهیه و رایگان در اختیار دانشجویان قرار گرفته است. از دانشجویان مقاطع مختلف از کاردانی تا دکتری که رشته تحصلی آن ها مرتبط با بهداشت، ایمنی، محیط زیست، انرژی است، دعوت می نماییم از نمایشگاه مجازی باما HSE بازدید و از بخش های مختلف ان و به ویژه طرح کاد پلاس جهت توانمندسازی خود استفاده نمایند. در نمایشگاه مجازی باما HSE  ما به دنبال ایجاد ارتباط بین واحدهای درسی تخصصی دانشگاه و کسب و کارهای مرتبط با HSE هستیم و امیدواریم بتوانیم از طریق تعامل علم و کار و برگزاری دوره های آموزشی مهارتی، به توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با HSE کمک نماییم. طرح کاد پلاس رویکردی نوین در جهت ارتقای مهارت دانشجویان است که توسط نمایشگاه مجازی باما HSE مطرح شده است. در طرح کاد پلاس در 5گام، به تدریج در دوران تحصیل دانشجویان در دانشگاه و به ویژه از طریق فعالیت دانشجویان در روز هایی که کلاس درس ندارند، مهارت دانشجویان افزایش می یابد. طرح کاد پلاس برای همه دانشجویان مفید بوده و  ما توصیه می نماییم دانشجویان از اولین روز شروع به تحصیل در دانشگاه با رویکرد طرح کاد پلاس آشنا و برای افزایش مهارت، صلاحیت حرفه ای و کسب تجربه در اوقات فراغت خود تلاش نمایند.

ما قصد داریم تا در حد توان و با استفاده از پتانسیل های نمایشگاه مجازی باما،  دوره های آموزشی ایمنی و دوره های آموزشی آتش نشانی بصورت ترجیحاً رایگان با مشارکت و همراهی متخصصین خیرخواه و نیک اندیش این حوزه ها برگزار کنیم. ضمن تشکر فراوان از متخصصین خیرخواه و نیک اندیش حیطه های مرتبط با فعالیت نمایشگاه مجازی باما HSE ، که در دوره های آموزشی پیشین این نمایشگاه مجازی را همراهی نمودند، از کلیه کسب و کارها، متخصصین و کارشناسان باتجربه در حیطه های مرتبط با نمایشگاه مجازی باما HSE دعوت می نماییم در برگزاری دوره های آموزشی باما همکاری و مشارکت نمایند. از تمامی شما عزیزان تقاضا داریم از خدمات و امکانات رایگان نمایشگاه مجازی باما به نحو مطلوب برای رشد و توسعه کسب و کار و توانمندسازی خود استفاده و نمایشگاه مجازی باما HSE را به سایر دوستان، صنایع، معادن و کسب و کارهای مختلف معرفی کنید. امیدواریم با کمک تمام دوستان حوزه HSE  به هدف اصلی که در واقع کاهش حوادث و ارتقاء فرهنگ ایمنی و سلامت و توانمندسازی دانشجویان هست، نزدیکتر شویم. خواهشمندیم ما را از نظرات ارزشمند خود بهره مند و در ارتقای فعالیت ها و خدمات نمایشگاه مجازی باما، که با رویکرد مسئولیت اجتماعی راه اندازی شده، ما را یاری نمایید. کارشناسان نمایشگاه مجازی باما با شماره تلفن های 09190422780 و09190423080 و سرپرست نمایشگاه مجازی باما، آقای دکتر محمد تقی قانعیان با شماره تلفن 09133564547 و 09120452359 در خدمت همه هموطنان عزیز خواهند بود.

مشاهده بیشتر