00:00:00 AM

اوقات شرعی به افق شهرها

اذان صبح ۰۳ : ۴۴
طلوع خورشید ۰۵ : ۱۷
اذان ظهر ۱۲ : ۰۲
غروب خورشید ۱۸ : ۴۷
اذان مغرب ۱۹ : ۰۵
نیمه شب شرعی ۲۳ : ۱۵

سخن بزرگان

انسان‌هایی که در فقر زندگی می‌کنند از محدودیت‌هایشان آگاه اند. بنابرین بهترین استفاده را از منابع در دسترس خود می‌برند و پیوسته دست به خلاقیت می‌زنند. توجه داشته باشید که نیاز تاثیری قدرتمند بر خلاقیت دارد. مشکل ما با کسانی که در جوامع مرفه زندگی می‌کنند این است که آن ها حس محرومیت و به تبع آن خلاقیت در مواقع برخورد با کاستی را از دست می‌دهند. با پیشرفت علم و فنآوری انسان امروزه طول عمر بیشتری دارد. متاسفانه بیشتر ما ماه‌ها و حتی سال‌ها بدون تفکر به زندگی ادامه می‌دهیم و تلاشی برای بهبود وضعیت خویش نمی‌کنیم. تصور ما این است که زمان بی پایانی در اختیارمان قرار دارد. این تفکر به مرور ما را از واقعیت زندگی دور می‌سازد. این خیال باطل که انرژی بی پایانی برای رسیدن به خواسته‌هایمان داریم به سادگی ما را از تلاش سخت تر برای رسیدن به خواسته‌هایمان باز داریم. ما برای بسیاری از چیزها مرزی قائل نمی‌شویم. 
زمان، عمر، نیرو، انرژی، امکانات، شهرت، سرمایه و دوستانمان،همگی در نظر ما تا سال‌ها کنارمان خواهد بود؛ اما باید بدانید برای رسیدن به آرمان‌هایتان،باید بی‌وقفه تلاش کنید. در این راه مطالعه به پرورش استعدادها و مهارت‌هایتان کمک می‌کند. امروزه با فنآوری،بسیاری از چیزها دست یافتنی شده است. رفاه و فراوانی این تصور غلط را در ذهن ما به وجود می‌آورد که همواره در اوج خواهیم بود. بنابراین روز به روز در رؤیاهایمان غنی‌تر و توانمندتر می‌شویم. البته که در رؤیا پردازی محدودیتی وجود ندارد؛اما این رؤیا پردازی متوهمانه ذهن و جسم ما را روز به روز ضعیف تر و فقیرتر می‌سازد و ساده لوحانه راه خود را برای زوال و نابودی هموار می‌کنیم. از داشته‌هایمان دلسرد و خسته می‌شویم و فراموش می‌کنیم که زنده ایم. در زندگی باید یک جنگجو باشید وجنگ نیاز به واقع بینی دارد. شاید دیگران زندگی و زیبایی را در رؤیاهای بی پایان ببینند؛ اما واقع بینی به شما درکی درست از واقعیت می‌دهد. در واقعیت زندگی، محدودیت‌ها همواره حضور دارند و با آگاهی از آن‌ها، می‌توانید راهکاری برای دستیابی به خواسته بیابید. باید واقعیت‌های زندگی را پذیرفت. مرگ، یکی از واقعیات زندگی است. این حقیقت را بپذیرید که درهر لحظه امکان مرگ وجود دارد. بپذیرید چیزهایی هست که هرگز به آنها نخواهید رسید و کارهایی هست که هیچ وقت قدرت انجامش را ندارید؛ از جمله استعدادهایی که هرگز نخواهید داشت و ضعف جسمانی که گاه با آن به دنیا آمده اید و در طول زندگی قدرتی برای تغییرش ندارید. یک جنگجو این واقعیت زندگی را پذیرفته است. جنگجویان با آگاهی، بر توانایی هایشان تمرکز و نقاط قوت خود را تقویت کرده و سعی می‌کنند خلاقیت را در وجودشان پرورش دهند. آن ها آگاه اند چه زمان از سرعت خود بکاهند، چه هنگام کاری را تکرار کنند، چه وقت چیزی را از زندگی شان کنار بگذارند و با درک صحیح از خود و محیطشان، به موفقیت‌های بیشتری دست ‌یابند.

اردیبهشت ۱۴۰۳
April - May 2024
شوال - ذوالقعده - ١٤٤٥
۱. فروردین
۲. اردیبهشت
۳. خرداد
۴. تیر
۵. اَمرداد
۶. شهریور
۷. مهر
۸. آبان
۹. آذر
۱۰. دی
۱۱. بهمن
۱۲. اسفند
ش
ی
د
س
چ
پ
ج
۱
20
١١
۲
21
١٢
۳
22
١٣
۴
23
١٤
۵
24
١٥
۶
25
١٦
۷
26
١٧

۸
27
١٨
۹
28
١٩
۱۰
29
٢٠
۱۱
30
٢١
۱۲
01
٢٢
۱۳
02
٢٣
۱۴
03
٢٤

۱۵
04
٢٥
۱۶
05
٢٦
۱۷
06
٢٧
۱۸
07
٢٨
۱۹
08
٢٩
۲۰
09
٣٠
۲۱
10
٠١

۲۲
11
٠٢
۲۳
12
٠٣
۲۴
13
٠٤
۲۵
14
٠٥
۲۶
15
٠٦
۲۷
16
٠٧
۲۸
17
٠٨

۲۹
18
٠٩
۳۰
19
١٠
۳۱
20
١١
۱
21
١٢
۲
22
١٣
۳
23
١٤
۴
24
١٥
مناسبت های ماه اردیبهشت
  • ۱ اردیبهشت روز بزرگداشت سعدی
  • ۳ اردیبهشت جشن گیاه آوری؛ روز زمین [ 22 April ]
  • ۳ اردیبهشت روزبزرگداشت شیخ بهایی؛ روزملی کارآفرینی؛ روز معماری
  • ۸ اردیبهشت روز جهانی طراحی و گرافیک [ 27 April ]
  • ۹ اردیبهشت روز ملی روانشناس و مشاور
  • ۱۰ اردیبهشت جشن چهلم نوروز؛ روز ملی خلیج فارس
  • ۱۲ اردیبهشت روز معلم
  • ۱۲ اردیبهشت روزجهانی کارگر [ 1 May ]
  • ۱۵ اردیبهشت جشن میانه بهار/جشن بهاربد؛ روز شیراز
  • ۱۵ اردیبهشت شهادت امام جعفر صادق علیه السلام [ ٢٥ شوال ]
  • ۱۶ اردیبهشت روز جهانی ماما [ 5 May ]
  • ۱۹ اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر [ 8 May ]
  • ۲۱ اردیبهشت ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختران [ ١ ذوالقعده ]
  • ۲۲ اردیبهشت زادروز مریم میرزاخانی ریاضیدان ایرانی، روز جهانی زن در ریاضیات
  • ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت فردوسی
  • ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی
  • ۲۸ اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم عمر خیام
  • ۲۹ اردیبهشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی [ 18 May ]
  • ۳۱ اردیبهشت ولادت امام رضا علیه السلام [ ١١ ذوالقعده ]

تبدیل تاریخ

فاصله زمانی (سن) :0 روز
سال ۱۴۰۳ یک سال کبیسه است.

معرفی کتابِ چرا سوسیالیست نیستم

چرا روشنفکر نیستم

چند سال است بسیاری از جوانان دید مثبتی نسبت به سوسیالیسم پیدا کرده‌اند و می‌گویند «بیایید سوسیالیسم را امتحان کنیم!» انگار امتحان نشده!

رند پال (Rand Paul) در این کتاب روایتی واقعی از سوسیالیسم ارائه می‌دهد. کتاب داستانِ شرّی است که شکست خورده اما نه تنها نمی‌میرد بلکه همچنان اغواگر هم هست. رند پال نشان می‌دهد کاپیتالیسم به بهبودِ وضع همه منجر می‌شود و سوسیالیسم لاجرم به فساد، نابرابری، فقر، تباهی، خشونت، بی‌اخلاقی و مرگ می‌انجامد. اگر یادِ اسکاندیناوی افتاده‌اید باید بگویم به اسکاندیناوی هم می‌پردازد و نشان می‌دهد آنچه اسکاندیناوی را به جایی خوب تبدیل کرده کاپیتالیسم است نه سوسیالیسم. 

اگر با سوسیالیسم سر سازگاری ندارید، خواندن این کتاب می‌تواند دلایل و مدارک بیشتری به شما می‌دهد. اگر مایلید حرف‌ها و کارنامه جریانِ چپ و لیبرال‌(چپ‌ِ آمریکایی) را در کنار هم ببینید، این کتاب را بخوانید و اگر چپ هستید و ذهن‌تان به روی واقعیت‌ها باز، این کتاب را از دست ندهید.

کتاب "چرا سوسیالیست نیستم" به همت آقای مسعود یوسف حصیرچین ترجمه شده است؛ در ادامه شما را به دیدن ویدئوی مصاحبه جان استاسل با رند پال نویسنده‌ی کتاب، دعوت می کنیم: 

نسخه جدید تایم

سایت تایم با فنآوری جدید در حال پیاده سازی است، هم اکنون این نسخه به صورت آزمایشی در آدرس new.time.ir در دسترس می‌باشد. نظرات و دیدگاه‌های شما، در توسعه و بهبود این نرم افزار یاری رسان خواهد بود.

اپلیکیشن Time.ir

اپلیکیشن سایت تایم، آماده‌ی استفاده‌ی شما عزیزان است، نسخه‌ی اندروید اپلیکیشن تایم را می‌توانید از لینک روبرو دانلود کنید.

تقویم چاپی ۱۴۰۳

تقویم چاپی سال ۱۴۰۳ خورشیدی نسخه A3

تقویم چاپی ۱۴۰۳

تقویم چاپی سال ۱۴۰۳ خورشیدی نسخه A4